Hardloop tips & motivatie!

20140531-212631-77191903.jpg
In een ander artikel lazen jullie al dat ik ging hardlopen. Dit was niet de eerste keer ik heb het al eerder geprobeerd, dat was niet zo’n succes. Toch heb ik het daarna nog een paar keer geprobeerd en sinds vorige week vind ik het toch wel heel erg leuk en fijn om te doen!
Hier dus wat motivatie en tips!

– Geef niet op! Het kan dat je na de eerste keer niet meer wilt en je het echt te zwaar vond, maar je moet echt niet stoppen! Ik had dat zelf ook ik ben toen gestopt en heb het later weer gedaan, alweer lukte het me niet om het vol te houden, maar na de vierde keer is het me wel gelukt!

– Het is goed voor je. Het voelt fijn om iets te doen waarvan je weet dat het goed voor je is.

– Ik vind het fijn om een sport te hebben waar ik blij van word. Ik geniet er echt van.

– Het werkt ontspannend. Heb je een hele drukke dag achter de rug? Veel stress? Ga lekker even een stukje hardlopen. Geen taken die nog gedaan moeten worden. Niets. Nada. Noppes. Gewoon jij en je hardloopschoenen.

– Je bent van niemand afhankelijk, als je wilt kun je nú gewoon weg rennen, NU op dit moment. Met hardlopen heb jij alles zelf in de hand. Of je nou ‘s avonds rent, ‘s ochtends.. het maakt allemaal niet uit!

New Image
– Zet een goede hardloopplaylist op.  Ik gebruik dit zelf ook en als je een playlist maakt met liedjes met een goed ritme is het al een stuk makkelijker.

– Je kunt leuke routes uit plannen, ik gebruik zelf de app ‘Runtastic Pro’ en deze app heeft al een heleboel routes, maar je kunt zelf natuurlijk ook een route uitstippelen. Zo leer je de omgeving ook nog beter kennen. Helemaal lekker als het dan ook nog mooi weer is.

– Er zijn een heleboel winkels waar ze hele leuke sportkleren verkopen!

– Het is leuk om je grenzen te verleggen en steeds beter te worden. Ik doe het puur omdat ik een betere conditie wil en het werkt echt!

– Heb je een vriend/vriendin of familielid met de zelfde conditie of het zelfde tempo? Ga samen rennen! Spreek een dag af en ga elke week.

3
Nou, ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad!
Ga jij weleens hardlopen? Of ga je juist door deze tips hardlopen? Laat het me weten.

Nienke.

Advertenties

2 thoughts on “Hardloop tips & motivatie!

  1. Hallo Nienke,
    Bedankt voor je leuke verhaal over hardlopen.
    Geweldig dat je weer bent begonnen!
    Je moet inderdaad veel doorzettingsvermogen hebben.
    Wij, Joop en ik lopen 3x pet week 5 km.
    Wij wandelen en lopen ongeveer 6 km per uur.
    We zijn begonnen op af en toe een stukje hard te lopen.
    Wel op een weggetje dat niemand ons ziet natuurlijk, want na 1 minuut hangt onze tong op onze schoenen.
    Toch willen we dit iedere week een beetje opvoeren, want Joop wil volgend jaar 5 km gaan hardlopen bij de marathon.
    Dit verhaal van jou geeft ons de motivatie om door te zetten.
    Bij jou ging en gaat het ook niet vanzelf.
    Knap hoor, om toch door te zetten.
    Kom je ons ooit tegen, loop dan maar snel verder, want zo soepel ziet het er nog niet uit.
    Prachtige schoenen heb je trouwens!!
    Fijne dag en tot de volgende keer!
    Groetjes Liesbeth

  2. Lieve Nienke,
    Ik vind het ook heerlijk om te hardlopen. Het is zo leuk als je je doel hebt gehaald! Vorig jaar heb ik een hardloopschema gedaan. Dat is ook een aanrader als je beginner bent. Na 6 weken kon ik achter elkaar een half uur hardlopen. Ik probeer twee keer in de week een half uur hard te lopen. Mijn doel is nu op telkens iets sneller rennen.
    Ik ben ook wel eens met jou mee geweest, maar jij hebt zulke lange benen!!! Als jij één stap zet moet ik er drie zetten. Pffff dat was erg vermoeiend.
    groetjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s